Curi-Curi

Waduh,

Aku sedang kira berapa banyak perkara baik dan berapa banyak perkara kurang baik yang berlaku sekarang. Tapi sumpah aku tak mampu nak kira. Tunai.

Dah berapa hari aku duduk kat pekan koboi nih sebab urusan kerja yang sering aku pikir kebelakangan nih sebagai urusan yang maha bodoh. Ada juga aku cuba untuk menjadi seorang yang bukan nya kesah sangat pun nak memberi extra tenaga utk menabur bakti kepada kompeni tercinta, tapi apakan daya aku juga manusia biasa.

Aku memang sangat peka dan mengambil berat keadaan sekeliling walaupun aku gagal menunjukkan betapa siriusnya aku ini. Rockers juga manusia punya rasa punya hati.

Tapi percayalah sistem yang bodoh dan kurang jujur dalam toleransi keatas pekerja adalah sangat kurang ajar bagi aku. Fuck you. Walaupun kurang berlaku keatas aku, tapi kesannya boleh terasa sehingga kesaraf.

Aku sentiasa ingat akan nasihat2x pakar2x agama dan pelbagai lagi pakar dalam motivasi yang sering menekankan agar kerjalah bersungguh sungguh utk mencari rezeki yang halal dan akhirnya kini banyak aku akhiri dengan mencarut juga.Sungguh memilukan hatiku ini...wuuuuuuuuuuuu.



Comments